تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۵۰

تقسیم اهواز به ۳۰ منطقه انتخاباتی/ حضور ۱۷ هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات

فرماندار اهواز با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر در اهواز واجد شرایط رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستند، گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان مشارکت در انتخابات باشکوه رقم خواهد خورد.

مسیرمردم : ‌فرماندار اهواز با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر در اهواز واجد شرایط رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستند، گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان مشارکت در انتخابات باشکوه رقم خواهد خورد.

‌سید احمد موالی‌زاده در نشست خبری که امروز (۴ تیرماه) با اشاره به آخرین تمهیدات اندیشیده‌شده در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در آخر هفته رویداد بسیار بزرگ، اساسی و کلیدی برگزاری انتخابات رسیدن جمهوری را در پیش داریم و تدارک تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه‌تر این رویداد بزرگ در حال انجام است.

وی افزود: تمهیدات فنی و اجرایی و پشتیبانی و دیگر موضوعات در حال انجام است. با توجه به گرمای هوا در خوزستان تمهیدات لازم در این خصوص هم اندیشیده می‌شود.

فرماندار اهواز با اشاره به برگزاری حدود یک‌سوم فرآیند انتخابات در شهرستان اهواز گفت: در اهواز ۶۰۷ شعبه اخذ رای آماده شده است. حدود ۱۷ هزار نفر عوامل اجرایی و دست‌اندرکار هستند که حدود ۱۲ هزار نفر از این تعداد سر صندوق هستند.

‌موالی‌زاده گفت: برگزاری دوره‌های آموزش‌های لازم برای عوامل اجرایی در حال انجام است تا عدم آگاهی یا تخلفی نباشد.

وی با اشاره به شور انتخاباتی و استقبال زیاد مردم از نامزدها بیان کرد: حضور مردم غیور خوزستان در استقبال از نامزدها در این گرمای شدید هوا بسیار زیاد و باشکوه بود.

‌فرماندار اهواز با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر در اهواز واجد شرایط رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستند، گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان مشارکت در انتخابات باشکوه رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به تقسیم اهواز به ۳۰ منطقه انتخاباتی عنوان کرد: جلساتی با عشایر و اقوام و اصناف برای دعوت مردم برای شرکت بیشتر در انتخابات وبرگزاری  باشکوه‌تر این رویداد در حال انجام است.

‌موالی‌زاده گفت: تمهیدات در حال انجام است تا هیچ شعبه‌ای مشکل سرمایشی نداشته باشد و اگر در شعبه‌ای مشکل برودتی وجود داشته باشدف آن شعبه معلق می‌شود. کمیته آب آشامیدنی و یخ نیز برای تامین آب شرب و اطمینان از نبود مشکل سرمایشی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: مانور برق نیز در یکی دو روز آینده برگزار می‌شود. تمهیدات برای اینکه زیرساخت‌ها دچار ایراد نشود اندیشیده شده و تذکرات داده شده است.

‌فرماندار اهواز گفت: کمیته امنیتی انتخابات جلسات متعدد دارد و تا این لحظه مشکل خاصی نداشته‌ایم و امیدواریم انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

وی با بیان اینکه انتخابات در کل کشور نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود، ‌افزود: آموزش‌ها و نظارت‌ها برای پیشگیری از تخلفات توسط هیات نظارت خوزستان انجام شده است. علاوه بر ناظران وزارت کشور، افرادی را هم به عنوان بازرس ویژه تعیین کرده‌ایم و نظارت بر صندوق‌های اخذ رای را بر عهده خواهند داشت.