تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۵۴

استاندار خوزستان: طرح‌های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرد

استاندار خوزستان از وجود سه هزار طرح فعال در این استان خبر داد و گفت: لازم است طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرد.

مسیرمردم ؛ استاندار خوزستان از وجود سه هزار طرح فعال در این استان خبر داد و گفت: لازم است طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرد.

 علی‌اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در شورای برنامه‌ریزی خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: برنامه‌های مربوط به بودجه بطور معمول در این مقطع از سال (ابتدای تیر) در شورای برنامه‌ریزی مصوب و به اجرا گذاشته می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به لحاظ کردن بودجه طرح های عمرانی در شهریور، میزان بودجه معمولا در تیر اعلام می‌شود تا شورای برنامه‌ریزی درباره تقسیم‌بندی بودجه اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بیش از ۲۰ دستگاه از بودجه استانی و سایر دستگاه‌ها بودجه ملی دریافت می‌کنند، گفت: نگاه عدالت محوری در اجرای طرح‌های شهرستانی ضروری است تا همه شهرها از بودجه عمرانی امسال بهره‌مند شوند.

حسینی محراب بیان کرد: منابع مالی استانی در شورای برنامه‌ریزی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد اما طرح‌های ملی در حوزه راه، نفت، پتروشیمی، کشاورزی و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دارای بودجه‌ ملی است که از طریق دستگاه‌ها دنبال می‌شود.

وی با اشاره به بودجه ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت برای خرید گندم از کشاورزان سراسر کشور، گفت: از این میزان بودجه تاکنون ۲۱ هزار میلیارد تومان در ۲ مرحله به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد و امیدواریم در مرحله سوم بخش دیگری از پول گندمکاران استان پرداخت شود.

وی به پرداخت سنوات فرهنگیان بازنشسته استان اشاره کرد و افزود: بودجه لازم برای این کار تامین شده است و آموزش و پرورش استان باید بر اساس نوبت، سنوات بازنشستگان را پرداخت کند.

حسینی محراب ادامه داد: همچنین ترمیم حقوق بازنشستگان مدنظر بوده و رقم خوبی به این موضوع اختصاص یافته است.

استاندار خوزستان به اجرای طرح‌های عمرانی از طریق مولدسازی اشاره کرد و گفت: در طرح مولدسازی، امکان و اختیار خوبی به استان داده شده است و از این طریق می‌توان منابع مالی پروژه‌ها را تامین کرد.

حسینی محراب با بیان اینکه پروژه بیمارستان بزرگ گلستان اهواز از طریق مولدسازی انجام می شود، تصریح کرد: مدیران استان می‌توانند با استفاده از طرح مولدسازی به رشد طرح‌های عمرانی کمک کنند.

وی افزود: در تبصره ۱۶ و ۱۸، میزان تسهیلات کارآفرینی و اشتغال رقم بسیار خوبی است که امیدواریم پرداخت شود.

اجرای ۱۲۶ طرح مشترک بین خوزستان و دیگر استان‌ها

حسینی محراب با اشاره به اجرای ۱۲۶ طرح مشترک بین خوزستان و دیگر استان‌های کشور گفت: از این تعداد ۱۷ طرح به‌صورت ملی و ۱۰۹ طرح نیز بین‌ دستگاهی با استان‌های همجوار است.

استاندار خوزستان ادامه داد: امید است با همت مدیران و پیگیری نمایندگان مجلس، سازمان برنامه و بودجه و استانداری، سهم استان در برخی از طرح‌های ملی همچون کریدور شلمچه – بندرعباس و خط آهن اندیمشک – دورود اجرایی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به سهم بالای درآمدهای دولت از محل نفت، پتروشیمی و مالیات در استان خوزستان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های موجود در استان باید متناسب با میزان درآمد خود و با هماهنگی شورای برنامه‌ریزی، سهم مسئولیت‌های اجتماعی را برای پیشرفت و آبادانی این خطه پرداخت کنند.

خوزستان با ۳۱ شهرستان بزرگترین استان جنوبی کشور به شمار می‌رود.