تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰

دزفول به عنوان اولویت در دستور کار جهاد کشاورزی در سال جاری است.

علی کرمی افزود: گلخانه دارانی که قرارداد آنها نهایی شده است باید تا یکم خردادماه امسال احداث گلخانه را آغاز و گلخانه‌های در حال ساخت باید نسبت به سرعت بخشی به تکمیل واحد گلخانه‌ای خود اقدام کنند.

 

مسیرمردم؛علی کرمی افزود: گلخانه دارانی که قرارداد آنها نهایی شده است باید تا یکم خردادماه امسال احداث گلخانه را آغاز و گلخانه‌های در حال ساخت باید نسبت به سرعت بخشی به تکمیل واحد گلخانه‌ای خود اقدام کنند.

وی سرعت بخشی در احداث واحدهای مجتمع گلخانه‌ای دزفول را مورد تاکید مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان دانست و ادامه داد: پیشرفت فیزیکی گلخانه‌ها توسط کمیته‌ای سه نفره و براساس استانداردها و کاربرگ‌های مصوب تعیین می‌شود که برآورد این کمیته تعیین کننده ادامه فعالیت و یا فسخ قراداد با بهره بردار است.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه براساس کاربرگ‌ها، دیوارکشی جزو پیشرفت‌های فیزیکی احداث گلخانه محسوب نمی‌شود، گفت: بسیاری از بهره برداران پس از تحویل زمین اقدام به دیوارکشی می‌کنند که این دیوارکشی با وجود هزینه زیاد پیشرفت فیزیکی در احداث گلخانه محسوب نمی‌شود.

مجتمع گلخانه ای دزفول با وسعت خالص ۲۱۰ هکتار دارای ۱۸۶ واحد گلخانه‌ای است که از این تعداد تنها ۲۵ واحد گلخانه‌ای فعال در این مجتمع فعال است؛ با تکمیل تمام ظرفیت گلخانه‌ای این مجتمع ۵۵۵ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

۱۱ واحد از ۲۵ واحد گلخانه ای فعال در این مجتمع به تولید نشاء، پنج واحد کشت بلوبری، چهار واحد گل رز، ۲ واحد تولید محصول سبزی و صیفی و همچنین سه واحد به کشت پاپایا، تولید نهال درختان مثمر و توت فرنگی اختصاص دارد.

دزفول در تولید گل مریم، بذر شبدر و کلزا رتبه نخست و در تولید گل رز جایگاه دوم را در کشور دارد. سالانه بیش از ۷۶ میلیون شاخه گل در این شهرستان تولید و به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.

گل کاران دزفول امیدوارند با توسعه زیرساخت صادرات گل در این شهرستان و همچنین عملیاتی شدن صادرات گل از طریق فرودگاه دزفول که به تازگی مجوز مرز هوایی آن اخذ شده، امکان صادرات این گل‌ها به کشورهای مختلف فراهم شود.

فرودگاه دزفول ۱۴ آبان ماه سال ۱۴۰۲ با تصویب هیات وزیران به عنوان فرودگاه مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر بین المللی تعیین شد.