تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۳۸

آیا ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی خوزستان کم است؟

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از پذیرش سالانه ۴۰۰ دانشجوی پزشکی در سطح استان خوزستان خبر داد.

مسیر مردم: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از پذیرش سالانه ۴۰۰ دانشجوی پزشکی در سطح استان خوزستان خبر داد.

دکتر شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، دزفول، آبادان و بهبهان دانشجوی پزشکی پذیرفته می‌شود. در برنامه است که در دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیز دانشجوی پزشکی پذیرش شود.

وی ادامه داد: اکنون سالانه در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز حدود ۲۸۰ تا ۲۹۰ دانشجو با روش‌های مختلف جذب می‌شود؛ این پذیرش تنها به صورت روزانه نیست بلکه موارد نوبت دوم و سهمیه‌های مناطق محروم، عدالت آموزشی، منطقه خاص، تعهد و… نیز وجود دارد و از این طریق نیز دانشجو پذیرش می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با احتساب پذیرش دانشگاه‌های دزفول و آبادان، می‌توان گفت در سال حدود ۴۰۰ دانشجوی پزشکی در استان خوزستان پذیرش می‌شود.

عسکرپور  یادآور شد: در مقایسه با تهران می‌توان گفت که ظرفیت پزشکی در استان خوزستان کمتر است. دانشگاه آزاد نیز در استان خوزستان هنوز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را دایر نکرده است؛ البته صحبت‌هایی شده بود و حرکت‌های اولیه انجام شده است. به منظور راه‌اندازی رشته پزشکی، تعدادی استاد نیز از دانشگاه اهواز گرفته بودند اما هنوز دانشجو گرفته نشده است.

وی در پاسخ  این‌که آیا نبود رشته پزشکی در دانشگاه آزاد خوزستان باعث کاهش ظرفیت پزشکی در خوزستان شده است؟ عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اگر بخواهد دانشجوی بگیرد اغلب تعداد را اعلام نمی‌کند و معمولا بیش از ظرفیت آن است. اگر منظور از پایین بودن ظرفیت خوزستان با احتساب دانشگاه آزاد است، می‌توان گفت این‌گونه است اما باید توجه داشت که در مجموع، در استان خوزستان دانشگاه آزاد برای گروه علوم‌پزشکی چندان فعال نیست و برای گروه پزشکی نیز اصلا فعال نیست و راه‌اندازی آن طول می‌کشد و این کار یکی دو روز نیست زیرا پذیرش دانشجوی پزشکی نیاز به بیمارستان، تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و اعضای هیات علمی خاص دارد.