تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

بهره برداری از مرحله نخست طرح پست و خط انتقال برق دژکوه در کهگیلویه و بویراحمد

مسیرمردم:در این مراسم که با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، علی اسدی مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان و جمعی از مسوولان استان برگزار شد، علی بهادری جهرمی اظهار داشت: پیش از این کار تامین برق به دست نیروهای خارجی انجام می شد، اما اکنون به لطف انقلاب و وجود متخصصان داخلی به این جایگاه دست یافته ایم.
وی با بیان اینکه در سایر بخشها نیز به چنین رشدی رسید ه ایم، تصریح کرد: روش دولت این است در ظرف امکانات، استعداد و توانایی ها نیازهای به حق مردم را برطرف کند.
علی اسدی مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان نیز در این مراسم گفت: مرحله نخست طرح پست ١٣٢.٣٣ کیلوولت دژکوه با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور سیار به ظرفیت ٣٠ مگاولت آمپر و ٣ فیدر ٣٣ کیلوولت با ارزش سرمایه گذاری ٧٠٠ میلیارد ریال اجرا شده که امروز به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه این طرح یک طرح کلیدی و مهم برای منطقه محسوب می شود، افزود: برای اتصال پست ١٣٢.٣٣ کیلوولت دژکوه به شبکه، خط ١٣٢ کیلوولت ارجان – دژکوه به طول ۴۶.۵ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه گذاری ٣۴۵٠ میلیارد ریال احداث شده است.
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان، تامین برق مطمئن و پایدار، کاهش خاموشی و افزایش ظرفیت شبکه، توسعه و پیشرفت زیرساخت منطقه و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بخش خصوصی را از اهداف اجرای این طرحها برشمرد و خاطرنشان ساخت: با احداث طرح دائم پست دژکوه به ظرفیت ١٠٠ مگاولت آمپر ظرفیت شبکه برق این منطقه افزایش یاقته و این آمادگی وجود دارد که برق مورد نیاز صنایع، خانگی، کشاورزی و سایر بخش ها تامین شود.
جلال دانش فرماندار لنده نیز در این مراسم گفت: این طرح که توسط شرکت برق منطقه ای خوزستان به ثمر نشسته است یکی از مطالبات و دغدغه های اصلی مردم منطقه بوده که برطرف شده است.
وی تصریح کرد: با احداث پست و خط دژکوه افت ولتاژ منطقه برطرف و مردم در تابستان از برق پایداری برخوردار خواهند شد.