فرماندار شوش:
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

بازارچه دائم صنایع دستی شوش ایجاد می‌شود

فرماندار شوش گفت: ایجاد پردیس گردشگری به عنوان طرح بلند مدت و احداث بازارچه دائمی صنایع دستی به عنوان طرح میان مدت در این شهرستان به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

مسیرمردم : فرماندار شوش گفت: ایجاد پردیس گردشگری به عنوان طرح بلند مدت و احداث بازارچه دائمی صنایع دستی به عنوان طرح میان مدت در این شهرستان به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

 محسن حویزه روز سه شنبه در نشست با بانوان کارآفرین شوش در سالن نشست های فرمانداری این شهرستان سرعت بخشی برای ایجاد بازارچه دائم صنایع دستی در شوش را مورد تاکید قرار داد و گفت: میراث فرهنگی و شهرداری شوش مکلف هستند اقدام لازم برای ایجاد این بازارچه را با اولویت دنبال کنند.

وی با اشاره به سابقه چند هزار ساله تاریخی و وجود صنایع دستی کم نظیر در این شهرستان ادامه داد: صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی این شهرستان از مکانی برای عرضه محصول خود بی بهره هستند واین موجب شده تا بخشی از محصولات شوش به نام سایر شهرستانها ثبت و یا در بازار به فروش برسد.

فرماندار شوش با بیان اینکه حمایت از کارآفرینان در این شهرستان طی سال های گذشته به صورت تخصصی نبوده است، گفت: فرهنگ کارآفرینی، تولید، خودباوری و تلاش است و شهرستان شوش با دارا بودن بانوان کارآفرین و هنرصنعت های تاریخی می تواند جایگاه ممتازی در بازار صنایع دستی در کشور و استان داشته باشد.

وی تسهیل در صدور مجوزها را ماموریت مشترک تمام دستگاه ها در شوش دانست و ادامه داد: تاخیر در صدور مجوزها یکی از چالش های اصلی توسعه مشاغل خانگی در شوش است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

حویزه افزود: علاوه بر تلاش برای احیا و تقویت صنایع تاریخی شهر باستانی شوش، ثبت ملی این صنایع دستی باید به عنوان اولویت در دستور کار باشد.

وی با تاکید بر لزوم بازاریابی عالمانه برای فروش صنایع دستی تولیدی در این شهرستان ادامه داد: توسعه ظرفیت های تولیدات و ایجاد کارگاه های خود اشتغالی و مشاغل خانگی باید بر اساس بازاریابی انجام شود.

فرماندار شوش با اشاره به نقش بانوان در عرصه های مختلف خانوادگی، اجتماعی،‌ اقتصادی و سیاسی کشور گفت: بانوان در نظام اسلامی نه تنها در همه عرصه ها حاضر بلکه در برخی زمینه ها پیشتاز نیز هستند.

وی وجود کارگاه های خیاطی مجوزدار با استانداردهای مناسب در شوش را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: کمترین انتظار از آموزش و پرورش شوش بهره گیری از ظرفیت کارگاه های خیاطی شوش برای تهیه لباس های فرم دانش آموزی این شهرستان است.

شوش از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین شهرهای باستانی ایران و جهان بوده‌است و در ۱۱۵ کیلومتری شمال غربی اهواز قرار دارد.

وجود آثار باستانی پیش از میلاد و نیز آثاری از چندین تمدن مهم از جمله هخامنشی، ساسانی، اشکانی و اسلامی در شوش، این شهرستان را به یک هدف مهم برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.